Alla inlägg under oktober 2013

Av Ida - 31 oktober 2013 16:15

Snart framme i Gävle, Fallout ska ut å lufta sig igen och skötaren ska frysa sönder då det regnar och hon bara har västen med sig. Say YES !

Av Ida - 29 oktober 2013 21:26

Allan blev sexa, gick fram i dödens varvet kvar och fick kämpa i motvind så det blev lite jobbigt för honom. Lucky blev fyra, fick fint lopp men höll mest farten. Passade på å sparka transporten halvt trasig påväg hem å, märr.. Åså Caesar, laddade från start, tog ledningen å hoppades att nån annan skulle ta över, men dom kom aldrig. Blev en öppning på 10.5 (!!!!!) å varvet 12 nånting. Det var det loppet det, kuskmissarna bara fortsätter :( visst ingen är bäst i början å man lär sig alltid men jag är otroligt självkritisk å tänker på ägarna som är minst lika laddade som mig. Lyckligtvis är Caesars ägare överlägsna å tar inte mina missar allt för hårt utan uppmuntrar mig istället :)

Powernap efter förra starten, mycket viktigt !

Av Ida - 28 oktober 2013 21:34

Ikväll har jag hoppat, studs, utan tyglar, OCH överlevt, då ser man ut ungefär såhär:

Skitsnygg i min asstora travhjälm, I know ;)

Av Ida - 28 oktober 2013 12:21

Romme idag, tre hästar ut så det är fullt upp ;) får köra Caesar idag igen, blir å ladda från start igen å hoppas på det bästa. Kommer fullständigt resultat ikväll, huj !

Av Ida - 27 oktober 2013 13:29

Kan vänja mig vid den :) tredje gången denna vecka jag vart ut å sprungit, det är mycket för mig som springer en gång i halvåret ;) nu varvar jag ner med soppa, mackor å awkward.

Av Ida - 26 oktober 2013 23:22

Började dagen med lite näsblod, hurra..

Dagens planer var ju iaf att åka till brorsan å rida å sen åka till Gävle med en starthäst. Men så blev det inte.
Slapp åka på trav, å ja jag säger slapp för trav en lördagskväll borde förbjudas likaså söndagskvällarna. Dom som lägger propparna borde tänka om.. Men sen hade brorsans hästar blivit höstdeprimerade så dom skulle vila nån vecka, alltså ingen ridning heller.

Istället blev det att åka till kupolen med Lina en sväng, köpte en mössa, strumpor å ett par (lite för dyra) jeans :) påvägen hem åkte jag förbi Norells å kollade om dom kunde beställa hem hjälmöverdrag till min montéhjälm i min färg men icke. Har letat som en dåre efter ett överdrag utan framgång men nu på kvällen hittade jag äntligen ett på en norsk sida så hoppas det kommer snabbt och blir bra ;) blev en lätt lunch med pappa innan jag parkerade rumpan i soffan för v7 omgången, hann se två avdelningar innan jag tvärslocknade, så typiskt mig.. Vaknade strax efter fem å tog en kort promenad, mest för att få i mig lite luft så jag blev piggare å inte så illamående som jag kan bli när jag sovit sådär. Fick nöja mig med att se sammandraget från travet, satte mig i jägarsits under ett lopp, fruktansvärt dåligt.

Kvällen har fått avslutats med middag och film med m&p :)

Kände mig extremt moderiktig när jag gick ut i detta, tur vi bor på landet ;)

Av Ida - 25 oktober 2013 22:26

Chipsen är framme, dippen blandad, pyjamasbyxorna på å en bra film på tvn, är det helg så är det ;)

Av Ida - 25 oktober 2013 17:31

Jobbat klart å varit hem å bytt om, nu blir det en joggingtur innan jag åker hem till m&p för en efterlängtad ledig helg :D

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards