Alla inlägg under maj 2014

Av Ida - 7 maj 2014 16:00

Idag fyller min äldsta storasyster år, stort grattis till henne !:D

Av Ida - 4 maj 2014 21:01

Igår hade vi kalas för mig och min storasyster då vi båda kommande vecka fyller år. Mamma gjorde sin goda köttgryta till lunch och sötsakerna var jag ansvarig för (förutom småkakorna som syster bf kirra). Det blev en mjuk rabarberkaka och en tårta med glasscreme och dumlefluff mellan lagren och ett lock av sockerpasta. I mitt huvud skulle locket färgas grönt för att likna gräs och ovanpå skulle röda dalahästar utstansade i sockerpasta placeras. Såhär blev resultatet:

Inte riktigt som planerat alltså ;) men god var den iallafall ! Roligt med lite nya smaker som fyllning och rabarberkakan var ett gott alternativ till den klassiska pajen.
Recept på allt har jag inte just nu men vill någon ha dom är det bara att hojta till, detta kommer reta smaklökarna kan jag lova :)

Av Ida - 2 maj 2014 18:19

En hel massa dumle har gått åt iallafall. Slutresultat och recept kommer imorn, nu ska jag fixa mig för en tjejkväll hos Emmy :)

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards