Alla inlägg under december 2013

Av Ida - 29 december 2013 00:27

Tänker redan nu berätta att detta inlägg kommer sprudla av elakheter.

Åkte till Leksand ikväll och åt kinamat med min vän å vi hade hur trevligt som helst, en riktigt bra kväll ! På vägen hem bestämde vi att åka förbi en av hennes föräldrar och säga hej. Denne lever nu med en ny partner som jag tidigare bara hört om men aldrig träffat. Till en början var det helt okej, föräldern var trevlig och partnern var uthärdlig (även om det fanns något som störde mig från första stund). Vi blev kvar en stund och pratade om inredning och gamla historier och sånt där allmänt.

Sen böt allt riktning. Samtalen handlade mer och mer om hur människor var och hur man skulle vara. "varför vill du göra det?" följdes av ett svar och direkt dök "varför?"-frågan upp igen, provocerande på ett för mig dåligt och halvelakt sätt. Ett "du måste ha all framtid klar för dig nu!"-sätt. Detta ifrån partnerns sida helt och hållet. Min vän fick en lektion i hur hon var som person och hur hon egentligen borde vara. Enligt partnern var detta en diskussion, men bara envägs om jag ska ge min åsikt.
Det slutade med att min vän tog sin julklapp och vi gick därifrån, väl ute i bilen konstaterade jag att vi aldrig åker dit igen.

Alla får ha sina egna tankar och åsikter, det är ingenting om det. Men när man gör sig själv störst och sätter sig över andra, även folk man aldrig träffat förut, folk vars bakgrund man inte har nån som helst koll på, då har man dragit allt för långt. Diskussioner får finnas i högsta grad men då måste man kunna ta ett steg tillbaka å lyssna på andra parter annars blir det ingen diskussion utan en mässning, en predikan från den som anser sig vara bäst.
Sanningen är att ingen känner dig så bra som dig själv och att då få någon som minsann ska tala om för dig vem du är sticker nå fruktansvärt i mina ögon, och jag känner ännu mer för min vän nu som avvaktar med att träffa sin ena förälder bara för att en sådan människa ska finnas i närheten.

Av Ida - 26 december 2013 20:23

Eget potatismos och lax med cream cheese täcke står på menyn ikväll, lite lyx efter all julmat !

Har jobbat halvdag idag, jobbar som vanligt imorn och hela helgen. Skulle åkt till Sundsvall med tvååringen imorn men det blir så mycket kvar i stallet åt dom andra så jag stannar hemma, helt okej egentligen eftersom det tar minst fyra timmar enkel väg fast man vill ju åka med sina hästar när dom ska ut å fajtas.
Som i måndags, då hade jag två hästar (och en extra) till Gävle och samtidigt hade jag en häst ut på Solvalla under uppesittarkvällen. Jag fick åka till Gävle och hålla tummarna på avstånd istället. Alla skötte sig jättebra, i Gävle blev Lucky trea och Allan fyra och duktiga Caesar klämde till med en andraplats i huvudstaden ! Hygglig da'n före da'n alltså ;)

Av Ida - 24 december 2013 22:08

Av Ida - 23 december 2013 19:29

Ger jag min kära bil en efterlängtad och välbehövd julklapp !

Av Ida - 22 december 2013 01:13

Just nu sitter jag på en pub i Falun, ber om ursäkt i förväg för eventuella felstavningar osv. ;) är ute med min kompis Emmy, har lyssnat på hennes kompis band som var ganska bra faktiskt. Har hunnit med å rida tre pållar åt brorsan idag oxå och varit på julbord med m&p. Nu ska jag fortsätta vara social :)

Emmy som jobbar på pub gör noggranna undersökningar och testade en öl som liknas med olja ;)

Av Ida - 17 december 2013 22:05

8km terränglöpning med 15 rejäla hinder, en utmaning man ska anta ? Hmm, skulle antagligen dö efter första hindret men ändå kul å ha nått att se fram emot. Om man får med sig nån att tävla med kanske motivationen kommer lättare ?:)

Av Ida - 17 december 2013 19:43

..är det dax att börja slå in lite klappar ! Även om vädret påminner om en halvdan marsdag.

Idag har jag städat, hör och häpna. Eller jaa jag har plockat undan och snabbdammsugit så det räknas ;) och imorse fick jag den där "jag älskar det jag gör"-känslan under intervallerna med Allan som kan göra resten av dagen asbra. Funderar på att ha en frågestund framöver å, förhoppningsvis få lite hjälp med vad jag kan skriva om :)

Back to work, hörs !

Av Ida - 15 december 2013 22:38

Vilken dålig människa jag är när det kommer till uppdatering, skärpning skärpning !

I fredags blev jag bjuden på julbord av Hans R Strömberg och hans personal. Det var på bowlingen och John Lindbergs trio spelade, riktigt bra var det och roligt att jag fick följa fastän jag inte har så mycket mer med stallet å göra än att jag är kompis med Erika och har kört en häst åt honom :) vi tog taxi hem vid tolv-tiden och innan jag kröp i säng hade jag chips-mys framför tvn för å suga upp eventuell alkohol ;)

Dagen efter hade jag klockan på sju och när den ringde kände jag mig ganska pigg. Men istället för å kliva upp tröck jag om alarmet och när klockan slog nio stängde jag av det helt, vaknar väl om en timma tänkte jag. Säkert.. Halv ett vaknade jag, å där var halva den dagen borta. Upp å fixa frukost och ut i bilen å åka till Borlänge, hade ju tidigare i veckan bestämt att jag och pappa skulle jaga resten av julklapparna.
Idag sov jag till tio och på eftermiddagen slocknade jag några timmar i soffan. Och nog för att det är underbart att sova men det känns som jag kastar iväg dyrbar tid, eller tid jag kunde gjort något bättre med iallafall.

Åter till julklapparna, numer har jag bara en enda klapp kvar, hurra ! sen ska allt bara slås in oxå.

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards