Alla inlägg under mars 2014

Av Ida - 28 mars 2014 13:35

Ikväll kör jag mitt första lopp som amatör. Har haft lärlingslicens förut eftersom jag varit anställd men nu snabbfixade jag d-licens just för kvällens lopp.
Jag och Poppins startar från bricka fyra bakom bilen, hon är hyggligt snabb ut så vi hoppas på ledning och att sen kunna släppa till en bra rygg :) fjärdehandstippad i programmet och BT trodde vi kunde vinna, ska göra allt för att uppnå förväntningarna ;)

Av Ida - 26 mars 2014 13:12

Graciosa uppskattade nog att bli fixad först så hon kunde börja sitt fredagsmys ;) Jobbade i Rättvik tors-fre och hade lite reunion med gamla passisar och vänner, bland andra graciosa och Erika (den senare var välbehövlig och saknad).

I lördags red jag tredje jobbet på King Rex som går framåt rejält. Minskad puls och ökad villighet :) För min del märktes det att jag var sjuk och inte har tränat på några dagar, sitsen och balansen försvinner helt :( i samma stall som oss stod en gammal jobbarkompis till mig från travskoletiden, vars kallblod jag fick hoppa in och köra jobb med då ordinarie kusk låg hemma med magsjuka. Supersnäll kille, låg inte på alls, vissa är ju jättebuliga och starka !

Nu fortsätter jag att slåss med min förkylning, och mina oavbrutna godistankar ;)

Av Ida - 22 mars 2014 15:02

I tisdags åkte jag till Gävle för ett montélopp med Town Hall, fick med mig mamma som sällskap :)
Town var lugn i värmning, rullade över en gång och kändes oxå lite osäker första biten efter start men det berodde nog på brodden.. När vi skulle volta ville han inte riktigt vara med, jättepinsamt å inte få fram hästen ens :s Trots det fick vi en bra start på första försöket och låg sen på innerspår större delen av tiden. När jag kom ut i andraspår hade flera redan stuckit iväg och vi hann inte fram till pengar, men Town kändes mer alert mot slutet än vad han gjorde senast på valla.
Så helst hade jag velat ha tisdagens form och förra startens position ;)

Av Ida - 16 mars 2014 19:45

Så vad har hänt sen sist ?
Sista veckan i februari blev oxå min sista vecka hos stall Kajsa Frick. På måndagen red jag en sista ridlektion på klubben med Krosmen, en gigantisk herre som blivit min favvo under året. Ska jag vara ärlig blir jag lite kaxig, bara inåt aldrig utåt, när jag fixar att få hästen i den form jag vill. När jag får den att kröka på nacken å böja sig efter spåret så känner jag mig skitduktig, travarbruden bland alla ridtjejer ;)


Tisdagen gick åt till att packa ner hela lägenheten i kartonger för att sedan åka hem med alla dom under onsdagen. Hemma fick jag byta bio och tog med mig m&ps pickup för att köra möblerna i. Detta blev torsdagens uppgift samt att jag städade lägenheten.

Fredagen blev en dag med full rulle. Vid sju åkte vi till Solvalla för lunchtrav, tre hästar att sela ut plus att jag skulle rida i slutet av dagen. Lopp 1 med Pilgrims Elan slutade med galopp, efter lopp 3 kom Caesar Bring in med rejält näsblod (nu är allt bra med han igen, har hållt kontakten med hans ägare. Värsta sättet att lämna ifrån sig en häst..). Evasion Boko glänste till seger i fjärde loppet, vill ni ha ett framtida speltips är det denna fina treåring :) Montén reds precis så som den skulle men Town Hall tröttnade ändå mot slutet, troligen fattades det lite lopp i kroppen efter en kortare paus.

Evasion och Caesar

När vi kom hem från valla var det bara att åka till nittsjö och skura ur lägenheten, lämna över nyckel och säga tackåhej. Ner till stallet igen och plocka ur skåpet, säga hejdå till alla passisar innan jag stängde porten och lämnade Rättvik efter ett år å tre månader.


Och vad har jag gjort sedan dess ?
Varit bonde ;) jag hjälper till hemma på gården så m&p får avlastning medans jag funderar ut vad jag ska göra här näst. Torsdag-fredag denna vecka har jag varit i Rättvik och jobbat åt Leif, och nästa torsdag-fredag ska jag göra det igen.
Kört lopp har jag oxå fått göra, Sixten Blixten och jag blev sjua i måndags efter ett snällt invändigt lopp. På tisdag ska jag rida Town igen, denna gång på Gävle åså har jag ridit två jobb på en fin kille vid namn King Rex som ska bli spännande å följa :)

Det var väl en liten news flash om mitt liv just nu, vart jag tar vägen här näst säger jag till om när jag själv vet ;) hörs hej !

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards