Alla inlägg under februari 2014

Av Ida - 22 februari 2014 18:51

Detta snygga matvrak var jag på turné med igår. Turen gick till Sundsvall för Toddans montédebut och mitt första kallblodslopp :)
Tyvärr galopperade vi i första sväng och tappade alla chanser till pengar i ett annars ganska billigt lopp (på förhand iaf). Efter galoppen tuggade han dock på fint och var inte ens nära å vara trött efter loppet. En mycket fin herre var det att rida, inte alls sådär bulig som kallblod kan vara utan lätt i handen och allmänt trevlig, blev lite tjurig när jag ville ta det lugnt mellan provstart och start bara ;)

Av Ida - 19 februari 2014 22:48

Ännu en onsdag på Solvalla avklarad, denna gång var Allan å Nanna med. Allan fick ledningen, rygg ledaren, ledning å sen rygg ledaren igen, ingen som kunde låta honom vara ifred.. Nån lucka visade sig inte heller förens in på upploppet och han fick en tredjeplats, men var helt klart värd en seger !

Nannas lopp gick direkt efter så jag hörde bara reffet i högtalarna men slutplaceringen blev en hederlig två, Kajsa var supernöjd med henne och Demmers sa att hon såg fin ut :)

Man blir så glad när ens jobb ger utdelning och hästarna ger allt dom kan. Och att dom får fina placeringar nu när jag troligast selat båda för sista gången. För juste, jag ska sluta..

Av Ida - 13 februari 2014 22:00

Detta gjorde min dag. Har känt mig helt värdelös som kusk/ryttare efter dom senaste loppen så hade tänkt lägga det på is, ska jag vara med vill jag prestera å utvecklas och inte känna att jag backar flera steg. Men när mitt namn oväntat dök upp i anmälningslistorna kändes allt lite bättre. När en tränare, Daniel Edlund i detta fall, som jag inte har haft nån som helst kontakt med sätter upp en som önskemål måste man ju lyckats nån gång. Dessutom var det en ganska fin häst och det spelar ingen roll att det var i tredjehand, kolla bara vilka två som är valda efter mig !

Så jag kommer nog fortsätta vara tillgänglig på så många banor jag kan och hoppas att jag får chansen att göra allt rätt, att tävla är trots allt skitkul :)

Av Ida - 11 februari 2014 21:29

..spenderade jag bland annat med denna fining;

Tog stallet åt min bror så han fick vara lite ledig. Innan hade jag egentligen ingen lust alls, gick mest runt å tänkte "varför tog jag åt mig det, jag vill väl vara ledig nån gång jag å, jag är i stallet varje dag, muttermuttermutter".
Men när jag klev in i hans stall på lördagsmorgonen kände hur all less-het försvann å lugnet la sig, att vara i stallet är det bästa, mest rofyllda som finns ! Och på Johans gård trivs jag riktigt bra när det bara är jag, hästarna, hundarna å ingen annan som stör eller lägger sig i :)

Jag hade en att köra båda dagarna plus tre att rida nån av dagarna så jag hade tänkt dela upp det lite, men efter en delvis ofrivillig powernap hann jag bara köra en motionstur med Ina. Tog en jättefin bild på hennes rumpa med skogen och solen som bakgrund när jag satt i vagnen men tydligen ville inte min dumma telefon behålla den :( sen var jag centimeter ifrån att köra över en död räv som låg på vägen, stackars liten :(
Anledningen till att jag inte hann mer än en häst var att jag på kvällen skulle upp till Rättvik för middag och fireri av Vickan som fyllt 30 ! Vi var ett rejält gäng från stallet som var där och det blev väldigt lyckat :)
När kvällen började ta slut visste jag inte om jag skulle åla en timme till Borlänge eller 50 minuter till brorsans gård, det slutade med att jag sov hos Erika och vi pratade om ALLT innan vi somnade. Så skönt att ha nån man kan prata ut om vad som helst med, och dessutom få vettiga svar på det man säger.

Söndagen började redan 05.05 dvs. alldeles för tidigt, men der bra var att jag hade gjort klart allt i stallet till kvart över nio och kunde då gå in för frukost och sen hinna köra/rida dom som skulle ut. Ina fick en till motionstur medan Sixten och Poppins (finingen på bilden) fick varsin skrittur. En sådan skulle Linus oxå fått om inte jägare hade omringat gården när jag var ute med sista hästen. Dom hade eftersök på en trafikskadad älgkalv så jag vågade inte ut med risk av att hamna ivägen eller så.
När stallet var klart åkte jag hem till m&p och jobbade lite till, eller ja jag hjälpte mamma så hon skulle få komma in i tid.

För att sammanfatta det hela har det, trots jobb, varit en "feel-good helg" :)

Av Ida - 5 februari 2014 22:01

Var på min första hockeymatch igår ! vi i personalen från stall witasp/frick hade en loge när Leksand mötte Linköping och innan åt vi en supergod buffé med efterrätt (och en del dricka ;)).
Det var ganska kul ändå, även om jag mest försökte hänga med i varför det blåstes hit och dit och varför det lyste olika lampor uppe vid skärmen. Matchen slutade med hemmaseger, 5-2 men innan start hade alla satsat på olika resultat så jag hade hellre sett en vinst med 4-3 ;)

Jag kan helt klart tänka mig att åka på hockey igen, trots att jag inte är helt med på allt eller har något favoritlag. Sånt lär man sig väl !

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards