Direktlänk till inlägg 10 november 2013

Från näst sämst till näst bäst

Av Ida - 10 november 2013 20:53

Körde ju b-lopp i helgen, M.T.I'm Hot som tränas av Hans R Strömberg. Gjorde en lugn värmning och joggade med bakom bilen samtidigt som jag spanade in delar av motståndet. Innan jag åkte ut till loppet påpekade Hans att jag hade ju näst sämsta hästen i loppet då det var spårtrappa och vi hade spår två. "På pappret ja" svarade jag innan jag körde ut. När starten sen gick var jag ganska säker på att kunna ta mig förbi ettan plus att trean troligast skulle ta sig förbi mig då denne var väldigt pigg. Det blev kanske fjärde inner när alla positioner var tagna, gick sedan ut i andra spår efter knappa varvet. På mitten av sista långsidan blev jag uttryckt i tredjespår och förlorade några meter som jag hade behövt till upploppet. Tussarna rycktes innan sista sväng och in på upploppet kändes det som att jag faktiskt skulle kunna hinna fram. Hottie kämpade jättebra och vi hamnade en längd bakom segraren som tvåa, min fjärde för i år och hästens första (även hennes första topp tre).
Ägarna var nöjd med insatsen då detta var första starten efter en kortare vila och Hans var så nöjd så jag fick en kram ! Tror det är den största "komplimangen" jag fått efter ett lopp :)

Gjorde också ett godkänt kval med Calvados Hornline. 24.8 travade vi runt på, lite segare än vanligt men det berodde nog mest på att jobbet tidigare i veckan satt kvar i benen.

Har tyvärr inga bilder å dela med mig av, lite tråkigt att det inte finns fotograf bara för att det är poängdag..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 december 2014 17:18

Jag har glömt lösenordet till denna blogg eftersom det varit förinmatat, och sen några månader tillbaka har jag en ny telefon vilket betyder att jag inte kommer in här från den telefonen -.-' Därför har jag gjort en ny blogg som heter isndstrm.blog...

Av Ida - 20 juni 2014 18:54

Just nu är vi påväg hem från Hagmyren, har varit där och kört Adam igen. Denna gången var det voltstart och 3140(!!!)m plus att vi stod 20m tillägg. Inga pengar med hem tyvärr men han gjorde det bra ändå, sänkte rekordet med nästan 2 sekunder oxå ! ...

Av Ida - 3 juni 2014 18:37


I söndags kom äntligen min första seger !! Var till Hagmyren och körde Adam igen, snabbstartade från spår 4 men sedan var snabbare och vi fick rygg ledaren som förra gången. Det var hyggligt tempo i loppet men hästen i dödens hade benen tillräckligt ...

Av Ida - 2 juni 2014 22:04

Ruggigt dålig uppdatering, så här kommer flera inlägg i samma och en liten förklaring till varför jag inte skrivit på ett tag. 10 Maj, Hipp hurra ! Min 21-åradag började med frukost på sängen och lite paketöppning, fick bla. en vägghängare till t...

Av Ida - 7 maj 2014 16:00


Idag fyller min äldsta storasyster år, stort grattis till henne !:D ...

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards