Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Året som gått

Av Ida - 7 januari 2014 21:08

Passhästarna

Den 13 januari fick jag sela ut min första vinnare hos Kajsa, detta på Solvalla och han som satte nosen först var bästa Allan !

 

Allan tog två segrar till under året, den sista gjorde han ett kanonlopp för. Hård öppning för att nå täten och efter 500m blåstes loppet av pga en häst som kvävt sig. När starten gick om fick han en ännu hårdare inledning för att nå tät och ledde sedan in i mål :)

Caesar, Tintin, Fallout, Lucky, Nanna och Evasion tog även dom varsin seger medans Limitria var den eviga tvåan ;)

     Caesar och Fallout    

Totalt har jag haft 17 olika passhästar under året och sex av dom har varit konstanta.



Karriären

2012 körde jag 13 lopp och lyckades nästan dubbla den siffran detta året, det var dock lite som att snubbla på mållinjen. Jag ville dubbla inkörda pengarna och under året ökade jag till att komma upp i minst 60 00:-, siktet var att rida minst 15 montélopp och trots flera lägen att spräcka segernollan fick jag aldrig vara först..


24 lopp ridna/körda, 59 150:- intjänat och 14 montélopp/kval ridna är ändå helt okej för nån som inte tävlar så regelbundet. Och även om segrarna uteblev har jag varit 2a tre gånger;

-Limitria, monté, på Bergsåker i somras, åkte själv upp under min semester, red offensivt efter order och blev slagen av en gammal klasskompis.

     

-Town Hall, monté, hemma på Rättvik i höstas. Efter en värmnig med mångfaldiga försöka att bli av med ryttaren kände jag segersmaken in på upploppet. Tyvärr dök ett annat ekipage upp sista biten och slog oss med hals..

-M.T.I´m Hot, sulky, poängdag på Rättvik. Brukar inte vara nervös längre inför lopp (bestämde mig för att sluta med det när jag körde första loppet åt Kajsa) men nog var det lite pirrigt att gå över till Strömberg och hoppa upp i vagnen. Mest för att jag verkligen inte ville göra bort mig när jag får chansen av en annan tränare. Andraplaceringen var hästens första "topp-tre"-placering och jag fick en kram av Hans efter loppet :D


Under hösten (vintern?) fick jag köra Lucky på Gävle under v75 dagen vilket slutade med en tredjeplats som kändes otroligt bra ! Så med dom resultat jag fått är jag väldigt nöjd även om det kunnat bli fler :)


Allt annat


Jag blev otroligt bra vän med Erika och det är hon som får stå ut med allt som kan tänkas komma ur min mun vilket kan vara allt mellan himmel och jord. Erika är även en av dom som under året sag "du är ju ganska smart", tackar för den ;)

Dagen innan jag skulle sela ut Allan på v75 var vi ut ett gäng, jag drack liiite för mycket och allt slutade med att jag fick be Kajsa stanna bilen påväg till Romme och kasta mig ut i en snödriva..

Mitt livs första semester gick åt till min systers bröllop, åka på trav, jobba hos min bror, åka hela vägen upp till Sundsvall för att hälsa på min kompis för att dagen efter sitta i en hästbuss i 13 timmar ner till Halmstad. Dagen efter satt jag på ett tåg upp till dalarna igen.

 

Under CCW hängde jag med Erika till Orsa, kom hem halv fyra och gick upp sex och jobbade igen.

Jag tror jag blev kär, men insåg oxå att jag varken är bra på att ha, visa eller besvara känslor så det blev inte så mycket mer.

Ett X antal gånger har jag hängt med Lina som shoppingsällskap, alla gånger har jag kommite hem med mest påsar ;)

Under en av årets sista helger var jag ut med Emmy i Falun och kvällen slutade inte förns sju dagen efter, en fruktansvärt bra kväll.

Och på årets sista kväll blev jag ett geni då jag vann spelet med samma namn mot hela familjen !


Det jobbigaste var att behöva ta bort våra två trotjänare och att det var ett år sedan jag fick ta bort min bättre hälft <3 

 Rådim, Rita  och Pinan    

 

Året som kommer

Mitt mål är att förbättra siffrorna även detta år, få mer rutin och bättra på min sits. Jag vill lära mig mer och vara nöjd med det jag gör :)

 


(ska tillägga att det här inlägget var en pain in my ass att skriva, internet dog minst tre gånger ;))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 12 december 2014 17:18

Jag har glömt lösenordet till denna blogg eftersom det varit förinmatat, och sen några månader tillbaka har jag en ny telefon vilket betyder att jag inte kommer in här från den telefonen -.-' Därför har jag gjort en ny blogg som heter isndstrm.blog...

Av Ida - 20 juni 2014 18:54

Just nu är vi påväg hem från Hagmyren, har varit där och kört Adam igen. Denna gången var det voltstart och 3140(!!!)m plus att vi stod 20m tillägg. Inga pengar med hem tyvärr men han gjorde det bra ändå, sänkte rekordet med nästan 2 sekunder oxå ! ...

Av Ida - 3 juni 2014 18:37


I söndags kom äntligen min första seger !! Var till Hagmyren och körde Adam igen, snabbstartade från spår 4 men sedan var snabbare och vi fick rygg ledaren som förra gången. Det var hyggligt tempo i loppet men hästen i dödens hade benen tillräckligt ...

Av Ida - 2 juni 2014 22:04

Ruggigt dålig uppdatering, så här kommer flera inlägg i samma och en liten förklaring till varför jag inte skrivit på ett tag. 10 Maj, Hipp hurra ! Min 21-åradag började med frukost på sängen och lite paketöppning, fick bla. en vägghängare till t...

Av Ida - 7 maj 2014 16:00


Idag fyller min äldsta storasyster år, stort grattis till henne !:D ...

Presentation


Hejsanhoppsan !
Jag är Ida Sandström, en 20årig tjej som här kommer dela med mig av min vardag som hästskötare. Dessutom har jag kör- och montélicens och mitt mål är att komma så långt jag kan, så vill ni ha en kusk/ryttare är det bara att höra av sig :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards